Програм подршке конкурентности, продуктивности и интернационализацији ММСПП у 2018. години
Развојна агенција Србије (даље: РАС) развила је Програм подршке конкурентности, продуктивности и интернационализацији (даље: Програм) у оквиру Програма рада РАС за 2018. годину. Општи циљ Програма је развој привредних субјеката и повећање њихове конкурентности која треба да створи снажан, конкурентан и извозно оријентисан сектор ММСПП.
У оквиру овог програма подршка је намењена ММСПП кроз суфинансирање следећих пројектних активности:
- Уређење пословања у складу са захтевима међународних стандарда;
- Усаглашавање производа са захтевима техничких прописа;
- Развој технолошких процеса, производа/услуга;
- Побољшање постојећих и развој нових производа/услуга
- Нови дизајн производа и амбалаже;
- Побољшање постојећих и развој нових технолошких процеса;
- Индивидуални наступ на међународном сајму у иностранству.
УСЛОВИ ЗА УЧЕШЋЕ У ПРОГРАМУ
- да је претежна делатност ММСПП производња или прерада (испуњеност овог услова се проверава на основу шифре делатности под којом су регистровани у АПР – детаљније информације у Упутству за реализацију програма подршке конкурентности продуктивности и интернационализацији ММСПП);
- да су у већинском приватном власништву;
- да су у тренутку подношења пријаве, регистровани у АПР Републике Србије најкасније до 1. јануара 2016. године (у Регистру привредних друштава или предузетника);
- да су позитивно пословали у претходној години;
- да воде пословне књиге по систему двојног књиговодства;
- да су измирили обавезе по основу пореза и доприноса;
- да им у последње две године није изречена мера забране обављања делатности;
- да за исте оправдане трошкове за које конкуришу, у последње две године нису користили подстицајна средства која потичу из буџета Републике Србије, буџета Аутономне покрајине Војводине и буџета ЈЛС;
- да нису у тешкоћама према дефиницији садржаној у Уредби о правилима за доделу државне помоћи;
- Програмом ће се суфинансирати пројектне активности које су започете по објављивању Јавног позива, а нису завршене пре потписивања уговора са РАС. Изузетак су пројектне активности дефинисане под редним бројем 3. „Развој технолошких процеса, производа/услуга“ које могу бити започете најраније 01.01.2018. године.
Подносилац пријаве може поднети само једну Пријаву пројекта за учешће у Програму.
Средства се не могу користити за:
- Пројектне активности које су усмерене ка: дуванској индустрији; организацији игара на срећу; производњи и продаји оружја и војне опреме; грађевинарству; трговини и примарној пољопривредној производњи;
- Пројекти који се тичу само или углавном индивидуалних стипендија за студије и обуке, као и индивидуална спонзорства за учешће на радионицама;
- Пројекти који су повезани са политичким партијама;
- Пројекти усмерени на донације у добротворне сврхе.
ИЗНОС БЕСПОВРАТНИХ СРЕДСТАВА
Расположива средства се одобравају појединачно Корисницима, као суфинансирање у висини до 50% износа оправданих трошкова без ПДВ, за сваку пројектну активност.
Максималан износ одобрених средстава је 2.000.000 динара.
Укупан буџет Програма износи 140.000.000 динара.
Крајњи рок за завршетак свих уговорених активности и реализацију плаћања у оквиру одобреног пројекта је 12 месеци од дана потписивања уговора са РАС.
Оправдани трошкови пројекта су:
- Трошкови за уређење пословања у складу са захтевима међународних стандарда и то:
- Трошкови имплементације стандарда са првом сертификацијом;
- Трошкови за усаглашавање производа са захтевима Европских директива новог приступа којима се захтева CE oзначавање, односно са техничким прописима којима се прописује означавање производа српским знаком усаглашености „3А“ и то:
2.1 Трошкови испуњавања битних захтева за безбедност производа;
2.2 Трошкови испуњавања захтева директива/правилника за претходно упаковане производе;
2.3 Трошкови еталонирања мерних уређаја у производном процесу;
2.4 Трошкови испитивања и контроле здравствене исправности производа;
2.5 Трошкови издавања испитног извештаја (test report);
Напомена: Сви трошкови наведени од подтачке 2.1 до 2.5 сматраће се оправданим једино ако се приликом правдања пројектних активности достави испитни извештај/извештај о еталонирању (test report/calibration report) од стране акредитоване лабораторије.
2.6 Трошкови сертификације са испитивањем производа у европским нотификованим телима (нпр. NANDO база);
2.7 Трошкови прегледа техничке документације од стране именованих тела приликом издавања потврде о усаглашености.
- Трошкови побољшања постојећих и развој нових производа и/или технолошких процеса:
3.1 Трошкови израде техничке документације за производ;
3.2 Трошкови израде прототипа производа;
3.3 Трошкови тестирања/испитивања прототипа производа;
3.4 Трошкови израде дизајна новог производа;
3.5 Трошкови израде редизајна производа;
3.6 Трошкови израде дизајна амбалаже;
3.7 Трошкови израде технолошке документације за потребе побољшања постојећих и/или развоја нових технолошких процеса;
3.8 Трошкови набавке нове производне опреме за унапређење производног и технолошког процеса (опрема не може бити купљена од физичког лица, осим ако је продавац опреме предузетник);
3.9 Трошкови израде студије изводљивости и увођења аутоматизације процеса рада кроз употребу ИКТ и паметних производних система;
3.10 Трошкови набавке/израде/дораде и имплементације специјализованих софтвера (што искључује оперативни систем и софтвер опште намене нпр. Office пакет).
- Трошкови индивидуалног наступа на међународном сајму у иностранству:
4.1 Трошкови закупа излагачког простора;
4.2 Трошкови изнајмљивања или израде и постављања штанда;
4.3 Обавезни административни трошкови прописани од стране сајма (уписнина и слично);
4.4 Оперативни трошкови за време трајања сајма (прикључак струје и воде, утрошак струје и воде, интернет и сл.).
- Трошкови специјализованих обука за менаџмент и запослене у вези реализације прихватљивих пројектних активности овог програма;
5.1 Трошкови ангажовања предавача, тренера, ментора;
5.2 Оперативни трошкови за реализацију специјализованих обука (трошкови изнајмљивања сала/простора; трошкови изнајмљивања опреме/машина за одржавање специјализоване обуке; трошкови радног материјала; трошкови кетеринга).
ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТАЦИЈА ЗА КОНКУРИСАЊЕ
- Образац 1 – Пријава пројекта (попуњена, потписана и оверена од стране Подносиоца пријаве);
- Образац 2 –Буџет пројекта;
- Образац 3 –Изјава Подносиоца пријаве;
- Уверење надлежне пореске управе да је Подносилац пријаве измирио све јавне приходе (порезе и доприносе), које не сме бити старије од 30 дана од датума подношења пријаве (оргинал или оверена фотокопија од стране надлежног органа овере);
- Финансијска документација: Биланс стања, биланс успеха и статистички извештај за претходну годину (2017. годину) – Копија Потврде о регистрацији редовног годишњег финансијског извештаја издата од АПР.
Уколико Подносилац пријаве није добио Потврду о регистрацији редовног годишњег финансијског извештаја за 2017. годину, потребно је да достави биланс стања, биланс успеха и статистички извештај за 2017. годину, потписан и оверен од стране лица одговорног за састављање финансијског извештаја и писмену изјаву законског заступника привредног друштва о веродостојности и истоветности примерку који је достављен АПР на коначну обраду.
- Понуда/е изабраног/их Испоручиоца за различите пројектне активности. Понуда треба да садржи јасно дефинисани предмет и обим активности, рок реализације и цену изражену у динарима и са приказаним ПДВ. У случају да је цена изражена у страној валути на понуди, прерачунава се према средњем курсу Народне банке Србије на дан подношења пријаве и износ у динарима се приказује у буџет пријаве. Све евентуалне касније настале курсне разлике сноси Корисник.
- Документација којом се доказују компетенције Испоручиоца услуге (ова документација се односи на прихватљиве пројектне активности за чију реализацију се ангажује Испоручилац услуге, а које су дефинисане у поглављу 2.3.1 од тачке 1 до тачке 3) и то:
- Референтна листа са минимум 3 препоруке (не старије од 3 године) на меморандуму клијента са детаљним описом врсте услуге и периодом извршења којом доказују компетенције за пружање предметне услуге;
- Листа ангажованих лица који ће имплементирати пројектне активности и за сваког појединачно доказати следеће:
- Квалификације и компетенције (докази: дипломе, сертификати, лиценце, уверења, чланство у струковним организацијама);
- Радно искуство минимум 3 године (доказ: потврда послодавца на меморандуму са описом посла или уговор о ангажовању на пружању услуга ММСП којом доказују компетенције за пружање предметне услуге);
- Документација која се доставља за пројектну активност - Индивидуални наступ на међународнoм сајму у иностранству:
- Основне информације о сајму прибављене од организатора сајма или са званичног сајта сајма;
- Бланко пријаву и ценовник сајамског наступа;
- Листа земаља учесница у претходној години на сајму за који се подноси пријава.
РАС задржава право да врши додатну проверу достављене документације и уколико је потребно, затражи додатну документацију од Подносиоца пријаве, али само за формално исправне пријаве.
НАЧИН ПРИЈАВЉИВАЊА И РОК ЗА ПОДНОШЕЊЕ ПРИЈАВА
Пријаве пројекта са свим пратећим обрасцима и документацијом се подносе лично или препорученом поштом у Акредитованим регионалним развојним агенцијама са назнаком: Пријава на Јавни позив за учешће по Програму подршке конкурентности, продуктивности и интернационализацији ММСПП У 2018. години.
Списак Акредитованих регионалних развојних агенција са контактима можете погледати овде.
Упутство за спровођење Програма и сви пратећи обрасци доступни су на сајту РАС: www.ras.gov.rs, а за све додатне информације можете се обратити РАС електронским путем на адресу: konkurentnost2018@ras.gov.rs
Јавни позив је отворен до утрошка средстава, а најкасније до 30.09.2018. године.
Пратећа документација:
Образац 1 - Пријава пројекта конкурентност
Образац 2 - Буџет и наратив буџета
Образац 3 - Изјава подносиоца пријаве
Контролна листа конкурентност
Упутство конкурентност
Образац - Захтев за рефундацију