Програм подршке секторима прерађивачке индустрије у 2017. години
8. јуна 2018. године.
Листа одобрених пријава по Програму подршке развоју прерађивачке индустрије
Развојна агенција Србије (у даљем тексту: РАС) кроз спровођење Програма подршке секторима прерађивачке индустрије (у даљем тексту: Програм) има за циљ унапређење пословног амбијента и повећање конкурентности ММСП у оквиру сектора прерађивачке индустрије груписане у четри области и то: индустрија машина и опреме; прехрамбена индустрија; дрвна и индустрија намештаја и индустрија гуме и пластике као први корак у имплементацији дефинисаних стратешких циљева и активности.
УСЛОВИ ЗА УЧЕШЋЕ У ПРОГРАМУ
Право на учешће и коришћење бесповратних средстава има ММСП које испуњава следеће услове кумулативно:
- да је претежна делатност ММСП производња, прерада или услуге из сектора прерађивaчке индустрије груписане у 4 области и то: индустрија машина и опреме; прехрамбена индустрија; дрвна и индустрија намештаја и идустрија гуме и пластике (испуњеност овог услова се проверава на основу шифре делатности под којом су регистровани у АПР а листа квалификационих делатности које су прихватљиве за финансирање по Програму чини прилог Упутства за реализацију Програма);
- да су у већинском приватном власништву;
- да су у тренутку подношења пријаве, регистровани у АПР Републике Србије најмање две године (у Регистру привредних друштава или предузетника);
- да су позитивно пословали у претходној години;
- да воде пословне књиге по систему двојног књиговодства;
- да су измирили обавезе по основу пореза и доприноса;
- да им у последње две године није изречена мера забране обављања делатности;
- да за исту намену у претходној години нису користили подстицајна средства која потичу из буџета Републике Србије, буџета Аутономне покрајине Војводине и буџета ЈЛС (овај услов се не односи на пројектну активност „Индивидуални наступи на међународним сајмовима у иностранству“);
- да нису у тешкоћама према дефиницији садржаној у Уредби о правилима за доделу државне помоћи;
- Програмом ће се суфинансирати само пројектне активности које су започете након расписивања Јавног позива.
НАМЕНА БЕСПОВРАТНИХ СРЕДСТАВА
Прихватљиве пројектне активности:
- Уређење пословања у складу са захтевима међународних стандарда пословања (имплементација стандарда са сертификацијом, сертификација, ресертификација и надзорна провера);
- Усаглашавање производа са захтевима техничких прописа и стандарда;
- Унапређење постојећих и развој нових производа;
- Нови дизајн производа и амбалаже;
- Набавка и имплементација специјализованог софтвера;
- Израда студија изводљивости за аутоматизацију процеса рада кроз употребу ИКТ и паметних производних система;
- Израда студије о процени утицаја нових пословних процеса на животну средину;
- Израда пројектно техничке документације за проширење производних капацитета;
- Индивидуални наступи на међународним сајмовима у иностранству.
Подносилац пријаве може поднети једну пријаву за учешће у Програму.
Средства се не могу користити за:
- пројектне активности које су усмерене ка свим секторима индустрије, осим ка горе наведеним;
- пројекте који се тичу само или углавном индивидуалних стипендија за студије и обуке, као и индивидуална спонзорства за учешће на радионицама;
- заостале обавезе по основу такси и пореза, зајмове и рате за отплату кредита;
- трошкове гаранција, полиса осигурања, камате, трошкове банкарског пословања и курсне разлике;
- царинске и административне трошкове;
- трошкове принудне наплате;
- пројекте који су повезани са политичким партијама;
- пројекте усмерене на донације у добротворне сврхе.
ИЗНОС БЕСПОВРАТНИХ СРЕДСТАВА
Расположива средства се одобравају појединачно Корисницима, као суфинансирање у
висини до 50% износа оправданих трошкова без ПДВ, за сваку пројектну активност.
Максималан износ одобрених средстава је 2.000.000 динара.
Укупан буџет Програма износи 44.737.500 динара.
Рок за завршетак уговорених активности и реализацију плаћања у оквиру одобреног пројекта је 12 месеци од дана потписивања уговора са РАС.
Оправдани трошкови су трошкови за које се одобравају бесповратна средства по овом пројекту, а који испуњавају следеће услове:
- да су наведени у планираном буџету пројекта;
- да су мерљиви и да се евидентирају, а према важећим рачуноводственим стандардима;
- да су разумни у складу са захтевима финансијског управљања, посебно у погледу економичности и ефикасности.
Као оправдани трошкови пројекта признају се:
- Трошкови за уређење пословања у складу са захтевима међународних стандарда пословања (имплементација стандарда са сертификацијом, сертификација, ресертификација и надзорна провера) и то:
- Трошкови припреме техничке документације која је предвиђена за доказивање усаглашености са захтевима одређеног међународног стандарда;
- Трошкови имплементације стандарда са сертификацијом;
- Трошкови сертификације;
- Трошкови ресертификације;
- Трошкови надзорне провере.
- Трошкови за усаглашавање производа са захтевима техничких прописа и стандарда (нпр. усаглашавање производа са стандардима и европским директивама које захтевају CE oзначавање, усаглашавање са техничким прописима које захтевају српски знак усаглашености „А“ и слично) и то:
- Трошкови усаглашавања производа са захтевима одговарајућих стандарда за производе;
- Трошкови провере опреме за претходно упаковане производе;
- Трошкови еталонирања мерне опреме у производном процесу;
- Трошкови испитивања производа код именованих тела и прибављање потврде о усаглашености;
- Трошкови испитивања производа и сертификације у европским нотификованим телима;
- Трошкови испитивања и контроле здравствене исправности производа.
- Трошкови побољшања постојећих и развој нових производа и то:
- Трошкови израде техничке документације за производ;
- Трошкови израде прототипа производа;
- Трошкови тестирања/испитивања прототипа производа.
- Трошкови новог дизајна производа и амбалаже и то:
- Трошкови израде идејног решења са описом техничких карактеристика;
- Трошкови израде новог дизајна производа;
- Трошкови израде новог дизајна амбалаже.
- Трошкови набавке и имплементације специјализованог софтвера и то:
- Трошкови набавке, израде, дораде и имплементације софтвера посебне намене уско везане за функционисање привредног друштва (што искључује оперативни систем и софтвер опште намене нрп. Office пакет);
- Трошкови обуке запослених за рад на уведеном специјализованом софтверу.
- Трошкови за израду студија изводљивости аутоматизације процеса рада кроз употребу ИКТ и паметних производних система.
- Трошкови израде студија изводљивости;
- Трошкови израде техничке документације за имплементацију аутоматизације процеса рада.
- Трошкови израде студије о процени утицаја нових пословних процеса на животну средину и то:
- Трошкови израде студије утицаја на животну средину;
- Трошкови израде документације у поступку прибављања еколошких дозвола;
- Трошкови прибављања сагласности на процену утицаја на животну средину;
- Трошкови ажурирања постојеће студије утицаја на животну средину.
- Трошкови израде пројектно техничке документације за проширење производних капацитета и то:
- Трошкови израде инвестиционог елабората;
- Трошкови прибављања локацијских услова;
- Трошкови израде идејног пројекта;
- Трошкови израде пројекта за извођење.
- Трошкови индивидуалних наступа на међународним сајмовима у иностранству и то:
- Трошкови закупа излагачког простора;
- Трошкови изградње штанда;
- Трошкови израде (дизајн и штампа) промо материјала за сајам (до 3% од укупне вредности оправданих трошкова пројекта);
- Административни трошкови;
- Оперативни трошкови за време трајања сајма (прикључак струје и воде, утрошак струје и воде, интернет).
ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТАЦИЈА ЗА КОНКУРИСАЊЕ
- Образац 1 – Пријава пројекта (попуњена, потписана и оверена од стране Подносиоца пријаве);
- Образац 2 – Изјава Корисника о прихватању услова за доделу средстава;
- Образац 3 – Изјава о додељеној државној помоћи мале вредности (de minimis државна помоћ);
- Образац 4 – Буџет пројекта;
- Документација о компетенцијама Испоручиоца услуге (ова документација се односи на прихватљиве пројектне активности дефинисане од 1 до 8., изузев за пројектну активност „Индивидуални наступи на међународним сајмовима у иностранству“) и то:
- Референтну листу са минимум 3 препоруке (не старије од 3 године) на меморандуму клијента са детаљним описом врсте услуге и периодом извршења;
- Релевантни сертификати који доказују компетенције за пружање предметне услуге;
- Списак запослених или ангажованих лица који ће имплементирати пројектне активности и за сваког појединачно доказати следеће:
- Квалификације (доказ: диплома о стеченом академском образовању);
- Компетенције потребне за пружање услуга предвиђених пројектом на који се ангажују (доказ - сертификати, лиценце, уверења, опционо – чланство у струковним организацијама);
- Радно искуство у минималном трајању 3 године (доказ – потврда послодавца на меморандуму са описом посла или уговор о ангажовању на пружању услуга ММСП или решење о регистрацији делатности, уколико је у питању самостална делатност);
- Референце (доказ: 3 препоруке, не старије од три године, на меморандуму клијента са детаљним описом посла, врстом услуге и периодом извршења).
- Понуда Испоручиоца за предложени пројекат, мора бити оверена и потписана од стране Испоручиоца, као и да садржи јасно дефинисан предмет и обим активности, рок реализације и цену услуга изражену у динарима и приказаним ПДВ. У случају да је цена изражена у страној валути на профактури/предрачуну/предуговору, прерачунава се према средњем курсу Народне банке Србије на дан подношења пријаве. Све евентуалне касније настале курсне разлике сноси Корисник.
- Уверење надлежне пореске управе да је Подносилац пријаве измирио све јавне приходе (порезе и доприносе), које не сме бити старије од 30 дана од датума подношења пријаве (оргинал или оверена копија од стране надлежног органа овере);
- Финансијска документација: Биланс стања, биланс успеха и статистички извештај за претходне две године – Копија Потврде о регистрацији редовног годишњег финансијског извештаја издата од АПР.
Уколико Подносилац пријаве подноси пријаву у 2018. години, а није добио Потврду о регистрацији редовног годишњег финансијског извештаја за 2017. годину доставити биланс стања, биланс успеха и статистички извештај за 2017. годину, потписане и оверене од стране лица одговорног за састављање финансијског извештаја и писмену изјаву законског заступника привредног друштва о веродостојности и истоветности примерку који је достављен АПР на коначну обраду;
- Контролна листа (допунски образац – није обавезан).
РАС задржава право да, уколико је потребно, затражи додатну документацију од Подносиоца пријаве, али само за комплетне пријаве.
НАЧИН ПРИЈАВЉИВАЊА И РОК ЗА ПОДНОШЕЊЕ ПРИЈАВА
Пријаве са свим пратећим обрасцима и документацијом се подносе лично или препорученом поштом у РАС, Београд, Кнеза Милоша 12, Канцеларија 301, са назнаком: Пријава на јавни позив за учешће по Програму подршке секторима прерађивачке индустрије.
Упутство за спровођење Програма и сви пратећи обрасци доступни су на сајту РАС: www.ras.gov.rs, а за све додатне информације можете се обратити РАС електронским путем на адресу: 4sektora@ras.gov.rs.
Јавни позив је отворен до утрошка средстава.
Пратећа документација:
Образац - Захтев за рефундацију -4 сектора
Упутство о изменама и допунама Упутства за реализацију Програма подршке
Упутство за Програм подршке секторима прерађивачке индустрије
Образац 1 - Пријава пројекта
Образац 2 - Изјава о прихватању услова
Образац 3 - Изјава о коришћењу државне помоћи
Образац 4 - Буџет са наративом
Прилог 1 - Листа делатности
Контролна листа