Kompanije iz Srbije koje su se, u organizaciji Razvojne agencije Srbije (RAS) i Privredne komore Srbije (PKS), predstavile na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije „SIAL“ u Parizu imale su više od 1.200 bilateralnih razgovora sa potencijalnim partnerima i, prema prvim analizama, dogovorile izvoz od oko 11 miliona evra.
Tokom pet dana trajanja sajma SIAL naši privrednici najviše sastanaka imali su sa zainteresovanim partnerima iz regiona, EU, Turske, Rusije, Saudijske Arabije, Izraela, Egipta, kao i Kanade i SAD.
Čak 29 naših kompanija od 15. do 19. oktobra u Parizu promovisalo proizvodni i izvozni potencijal u okviru dva nacionalna paviljona, jednom za gotove i drugom za zamrznute proizvode.
Svoju ponudu predstavili su: „ITN Group“Beograd, „Mambikom Agrar“ Beograd; „PIK Bečej“; „Laki“ Arilje; „Master Fruits“ Beograd; „Frigo-Paun“ Požega; „Euro Frigo“ Požega; „BMN Malinas“ Požega; „Masli“ Leskovac; „Menex“ Kruševac; “Friglo-Sutjeska“; „Strela Grup“ Leskovac; „Sicoberry“ Kraljevo; „Fabrika dečije hrane“ Dobanovci; „Cmana“ Krnjevo; „Jaffa Crvenka“, „Agranela“ Valjevo; „Budimka“ Požega; „ColdPressok“ Beograd; „Damar Confir“ Beograd; „Tisacoop“ Kanjiža; „Tartufi SR“ Beograd; „Yumis“ Niš; „Borovnica klub“ Mionica; „ES Komerc“ Prijepolje; „Candy Rush“ Beograd; „Sanum per Fructus“ Kragujevac; „ Geneza“ Kanjiža“; „Interfood 60“ Čačak; „Zdravo organik“ Selenča.
Naši privrednici zadovoljni su učešćem na sajmu i ostvarenim kontaktima.
Iz kompanije „Laki“ podsećaju da su na sajmu četvrti put i da su, uprkos pauzi zbog kovida, obnovili i ostvarili nove važne kontakte sa zainteresovanim partnerima iz celoga sveta.
„SIAL je odlična prilika da promovišemo naše proizvode, upoznali smo nove klijente i najnovije trendove u proizvodnji hrane“, rekao je Miloš Jeremić, komercijalni direktor.
„Naši osnovni proizvodi su zamrznuto voće - malina, kupina, jagoda, višnja, borovnica - sve ono što imamo u Srbiji. Cilj nam je da prodajemo finalni proizvod, ne samo sirovine. Zadovoljni smo, posećenost je bila velika, kao i interesovanje partnera“, dodaje Jeremić.
Porodična firma „Frigo-Paun“ predstavila se takođe sa zamrznutim voćem, uspostavila nove kontakte i očekuje nastavak dogovora sa potencijalnim kupcima nakon sajma. Ukazuju na veliku podršku PKS i RAS koja je veoma značajna malim i srednjim kompanijama, jer im omogućava veću vidljivost nego da nastupaju samostalno.
Sajam SIAL se održava svake druge godine, a nakon četvorogodišnje pauze zbog pandemije, na ovoj vodećoj svetskoj smotri prehrambene industrije u Parizu okupilo se više od 7.200 izlagača iz 119 zemalja sa preko 400.000 kvalitetnih proizvoda.