VESTI

NESTLE ZAVRŠIO PRVU FAZU GRADNJE FABRIKE U SURČINU

Feb 25, 2022

 

Kompanija Nestle Adriatik S u Surčinu obeležila je završetak prve faze izgradnje nove fabike za proizvode za ishranu na bazi bilja. Početna investicija je vredna 58 miliona švajcarskih franaka, dok je u narednih pet godina planirano ulaganje od oko 300 miliona švajcarskih franaka.

Foto: Tanjug/Miloš Milivojević

 

Nova fabrika kompanije Nestle će se prostirati na 23.000 kvadratnih metara i obezbediće više od 300 novih radnih mesta.

Reč je o novom pogonu Nestlea PBMS (Plant Based Meal Solutions - proizvodi za ishranu na bazi bilja), u kom će se proizvoditi četiri vrste proizvoda - šnicle, medaljoni, prsa i file, od soje, glutena, ulja uljane repice, ekstrakta kvasca, brašna, sirćeta i vode, sa dodatkom aroma, koji predstavlja dograđeni deo postojećeg distributivnog centra u okviru industrijskog kompleksa Nestlea u Surčinu.

 

Foto: Tanjug/Miloš Milivojević

 

Događaju je prisustvovao predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić, kao i ministarka privrede Anđelka Atanasković i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, generalna direktorka kompanije Nestle za jugoistočni region Marjana Davidović, direktor kompanije Nestle za tržišta Južne i Istočne Evrope Alesandro Zaneli i Nj.E. ambasador Švajcarske Urs Šmid i predsednik opštine Surčin Stevan Šuša.

Predsednik i prisutni obišli su pogone i upoznali se sa radom nove fabrike, u koju je do sada, kako su kazali iz kompanije Nestle, već uloženo 20 miliona evra.

Planirano je da se neposredno posle izgradnje proizvodnog pogona i pratećih objekata, izvede proizvodna linija koja će se koristiti za proizvodnju PBMS proizvoda Generacije 1, a kasnije u toku 2023. godine, planirano je proizvodna linije koja će se koristiti za proizvodnju PBMS proizvoda Generacije 2.

Nestle ističe da su istraživanja kompanije usmerena na ishranu koja će smanjiti rizik od bolesti današnjice, poput gojaznosti, dijabetesa i bolesti krvnih sudova i dodaje da će se oko 50 odsto ukupne proizvodnje novog postrojenja sastojati od proizvoda Generacije 1. Nestle na globalnom nivou u okviru svog brenda Garden gourmet, već nekoliko godina unazad nudi veganske i vegetarijanske proizvode. Kompanija je nedavno najavila i ulazak na tržište laboratorijski uzgojenog mesa.

 

Foto: Tanjug/Miloš Milivojević