J авни позив за учешће у Програму подршке иновативним ММСПП
Развојна агенција Србије је 06.03.2017. објавила J авни позив за учешће у Програму подршке иновативним микро, малим и средњим предузећима и предузетницима (у даљем тексту: Програма).
Циљ Програма је унапређење културе инвестирања микро, малих и средњих предузећа и предузетника у иновације ради повећања конкурентности. Програм реализује Развојна агенција Србије (у даљем тексту: РАС) у сарадњи са регионалним развојним агенцијама (у даљем тексту: РРА).
УСЛОВИ ЗА УЧЕШЋЕ У ПРОГРАМУ
Право на учешће у Програму и коришћење бесповратних средстава имају микро, мала и средња привредна друштва и предузетници (који воде просто или двојно књиговодство) који кумулативно испуњавају следеће опште услове:
• да је претежна делатност Подносиоца пријаве производња или прерада;
• да су у већинском домаћем приватном власништву;
• да су регистровани у АПР Републике Србије пре 1. јануара 2015. године;
• да над њима није покренут стечајни поступак или поступак ликвидације;
• да су позитивно пословали у 2016. години;
• да су измирили обавезе по основу пореза и доприноса;
• да им у претходне две године није изречена правоснажна мера забране обављања делатности;
• да за исте пројектне активности за које конкуришу у текућој години, нису користили подстицајна средства која потичу из буџета Републике Србије, буџета Аутономне покрајине Војводина и буџета ЈЛС;
• да нису у тешкоћама према дефиницији садржаној у Уредби о правилима за доделу државне помоћи.
НАМЕНА БЕСПОВРАТНИХ СРЕДСТАВА
Кроз Програм ће се подржати следеће активности:
• побољшање постојећих и развој нових технолошких процеса;
• побољшање постојећих и развој нових производа;
• унапређење постојећег процеса производње;
• откуп права на домаћи патент/мали патент и патентну документацију.
Подносилац пријаве може поднети само једну пријаву, у оквиру које може конкурисати за једну пројектну активност.
Програмом се могу финансирати и пројектне активности које су започете (уговор са Испоручиоцем закључен у текућој години), а нису реализоване и плаћене до тренутка објављивања Јавног позива.
Под неприхватљивим пројектима у смислу овог програма подразумевају се:
• пројекти у вези са: дуванском индустријом, организацијом игара на срећу, производњом и продајом оружја и војне опреме, трговином, финансијским сектором и примарном пољопривредном производњом;
• пројекти који спадају под опште активности надлежних државних институција или служби државне управе, укључујући и локалне самоуправе;
• инфраструктурни пројекти;
• пројекти ограничени на донације у добротворне сврхе;
• пројекти који се већ финансирају од средстава државне помоћи;
• пројекти повезани са политичким партијама, странкама, организацијама.
ИЗНОС БЕСПОВРАТНИХ СРЕДСТАВА
Расположива средства се одобравају као суфинансирање у висини до 50% оправданих трошкова пројектне активности без ПДВ, а у максималном износу до 1.000.000,00 динара.
Укупан буџет Програма износи 30.000.000,00 динара.
Крајњи рок за завршетак уговорених активности и реализацију плаћања у оквиру одобреног пројекта је 9 месеци од дана потписивања уговора са РАС.
Оправдани трошкови су трошкови који су стварно настали од стране Одабраног корисника, под условом:
1) да су настали током реализације пројекта;
2) да су наведени у понуди/предуговору/уговору Испоручиоца;
3) да су неопходни за имплементацију активности пројекта;
4) да су мерљиви и да се евидентирају, а према важећим рачуноводственим стандардима;
5) да су разумни у складу са захтевима финансијског управљања, посебно у погледу економичности и ефикасности;
6) да се наведени трошкови не покривају из неких других извора финансирања (не сме доћи до дуплог финансирања).
Под оправданим трошковима у оквиру подржаних активности подразумевају се следећи трошкови као резултат за следеће активности:
- израде техничко/технолошке документације;
- израде документацијe техничког решења;
- израде студије изводљивости увођења новог технолошког процеса.
- израде техничке документације за производ;
- израде прототипа производа;
- тестирања/испитивања прототипа производа.
За израду прототипа и тестирање/испитивање могу се признати и трошкови материјала и трошкови коришћења опреме који не могу да буду виши од 30% вредности активности из понуде/предуговора/уговора.
Наведени трошкови морају бити представљени у следећем облику:
- трошкови радне снаге – цена експерт сата и број потребних сати;
- трошкови материјала – јединична цена материјала и количина потребног материјала;
- трошкови коришћења опреме – цена коришћења опреме по дану и број потребних дана.
- израде конструктивне документације специјализованих алата, прибора и средстава за рад;
- израде нових методологија организације пословања које омогућавају континуирано побољшање производних процеса.
- откупа права интелектуалне својине.
1) заостале обавезе по основу такси и пореза, зајмова и рата за отплату кредита;
2) трошкове гаранција, полиса осигурања, камата, трошкова банкарског пословања, курсних разлика;
3) казне, финансијске казне и трошкови судског поступка;
4) царинске трошкове;
5) трошкове принудне наплате;
6) ПДВ;
7) откуп права на патент чији је носилац права уједно и члан друштва или предузетник, односно законски заступник привредног субјекта.
ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТАЦИЈА ЗА КОНКУРИСАЊЕ
1. Пријава пројекта - Образац 1 (попуњена, потписана и оверена Пријава);
2. Изјава Подносиоца пријаве о прихватању услова за доделу средстава - Образац 2 (потписана и оверена);
3. Изјава о додељеној државној помоћи мале вредности (de minimis државна помоћ) - Образац 3 (потписана и оверена);
4. Контролна листа – Образац 5;
5. Уверење надлежне пореске управе да је Подносилац пријаве измирио све јавне приходе (порезе и доприносе) до датума објављивања Јавног позива (уверење не сме бити издато пре датума објављивања Јавног позива) - оригинал или оверена копија од стране надлежног органа овере;
6. Финансијска документација:
6.1. за ММСПП која воде пословне књиге по систему двојног књиговодства: Биланс стања, биланс успеха и статистички извештај за 2016. годину – Копија Потврде о регистрацији редовног годишњег финансијског извештаја за 2016. годину издата од АПР. Уколико Подносилац пријаве није добио Потврду о регистрацији редовног годишњег финансијског извештаја за 2016. годину доставити биланс стања, биланс успеха и статистички извештај за 2016. годину, потписане и оверене од стране лица одговорног за састављање финансијског извештаја и писмену изјаву законског заступника правног лица/предузетника о веродостојности и истоветности примерку који је достављен АПР на коначну обраду;
6.2 . за предузетнике који воде пословне књиге по систему простог књиговодства: Биланс успеха за 2015. и 2016. годину, М-4К за 2015 и 2016. годину и Изјаву о просечном броју запослених за 2015 и 2016. годину - Образац 4.
Уколико је Подносилац пријаве у једној од година за коју се подноси финансијска документација водио пословне књиге по систему простог књиговодства, а у другој по систему двојног књиговодства, потребно је доставити документацију под редним бројем 6.1. и 6.2. а у складу са начином вођења пословних књига у тој години.
7. Понуда/предуговор/уговор Испоручиоца за предложену активност, оверена и потписана од стране Испоручиоца, која садржи јасно дефинисан предмет и обим активности, рок реализације и цену услуга изражену у динарима и приказаним ПДВ;
8. Уколико се у оквиру пројектне активности „Побољшање постојећих и развој нових технолошких процеса“, конкурише за побољшање постојећих технолошких процеса, уз пријаву приложити и документ којим се описује претходно стање истог;
9. Уколико се у оквиру пројектне активности„Побољшање постојећих и развој нових производа“, конкурише за побољшање постојећих производа, уз пријаву приложити и опис техничких карактеристика и фотографију постојећег производа;
10. Уколико се конкурише за активност „ Унапређење постојећег процеса производње“, уз пријаву приложити и опис техничких карактеристика и документ којим се описује претходно стање истог;
11. Уколико се конкурише за активност „Откуп права на домаћи патент/мали патент и патентну документацију“ , уз пријаву доставити одговарајући документ којим се доказује да је патент/мали патент регистрован;
12. Уколико се као Испоручилац ангажује консултантска кућа, потребно је доставити и референц листу и радну биографију лица ангажованог за реализацују пројекта.
РАС задржава право да, уколико је потребно, затражи додатну документацију од Подносиоца пријаве, али само за комплетне поднете пријаве.
НАЧИН ПРИЈАВЉИВАЊА И РОК ЗА ПОДНОШЕЊЕ ПРИЈАВА
Пријаве са свим пратећим обрасцима и документацијом се подносе лично или препорученом поштом Регионалним развојним агенцијама са назнаком: Пријава на јавни позив за учешће по Програму подршке иновативним ММСПП у 2017. години.
Списак Регионалних развојних агенција са контактима можете погледати OВДЕ.
Јавни позив ће трајати до 19.05.2017. године.
Jавни позив, Упутство и други пратећи обрасци доступни су и у штампаном облику у РРA.
За детаљније информације можете се обратити РАС електронским путем на: inovativnost@ras.gov.rs.
Образац 2 - Изјава подносиоца пријаве о прихватању услова за доделусредстава
Образац 3 - Изјава о додељеној државној помоћи мале вредности
Образац 4 -Просечан број запослених у 2015. и 2016. г. за просто књиговодство
Образац 6 - Захтев за рефундацију
Образац 7 - Завршни извештај о реализацији пројектне активности