Razvojna agencija Srbije je 06.03.2017. objavila Javni poziv za učešće u Programu podrške inovativnim mikro, malim i srednjim preduzećima i preduzetnicima (u daljem tekstu: Programa). Cilj Programa je unapređenje kulture investiranja mikro, malih i srednjih preduzeća i preduzetnika u inovacije radi povećanja konkurentnosti. Program realizuje Razvojna agencija Srbije (u daljem tekstu: RAS) u saradnji sa regionalnim razvojnim agencijama (u daljem tekstu: RRA).
Pravo na učešće u Programu i korišćenje bespovratnih sredstava imaju mikro, mala i srednja privredna društva i preduzetnici (koji vode prosto ili dvojno knjigovodstvo) koji kumulativno ispunjavaju sledeće opšte uslove:
• da je pretežna delatnost Podnosioca prijave proizvodnja ili prerada;
• da su u većinskom domaćem privatnom vlasništvu;
• da su registrovani u APR Republike Srbije pre 1. januara 2015. godine;
• da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;
• da su pozitivno poslovali u 2016. godini;
• da su izmirili obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
• da im u prethodne dve godine nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti;
• da za iste projektne aktivnosti za koje konkurišu u tekućoj godini, nisu koristili podsticajna sredstva koja potiču iz budžeta Republike Srbije, budžeta Autonomne pokrajine Vojvodina i budžeta JLS;
• da nisu u teškoćama prema definiciji sadržanoj u Uredbi o pravilima za dodelu državne pomoći.
Kroz Program će se podržati sledeće aktivnosti:
• poboljšanje postojećih i razvoj novih tehnoloških procesa;
• poboljšanje postojećih i razvoj novih proizvoda;
• unapređenje postojećeg procesa proizvodnje;
• otkup prava na domaći patent/mali patent i patentnu dokumentaciju.
Podnosilac prijave može podneti samo jednu prijavu, u okviru koje može konkurisati za jednu projektnu aktivnost.
Programom se mogu finansirati i projektne aktivnosti koje su započete (ugovor sa Isporučiocem zaključen u tekućoj godini), a nisu realizovane i plaćene do trenutka objavljivanja Javnog poziva.
Pod neprihvatljivim projektima u smislu ovog programa podrazumevaju se:
• projekti u vezi sa: duvanskom industrijom, organizacijom igara na sreću, proizvodnjom i prodajom oružja i vojne opreme, trgovinom, finansijskim sektorom i primarnom poljoprivrednom proizvodnjom;
• projekti koji spadaju pod opšte aktivnosti nadležnih državnih institucija ili službi državne uprave, uključujući i lokalne samouprave;
• infrastrukturni projekti;
• projekti ograničeni na donacije u dobrotvorne svrhe;
• projekti koji se već finansiraju od sredstava državne pomoći;
• projekti povezani sa političkim partijama, strankama, organizacijama.
Raspoloživa sredstva se odobravaju kao sufinansiranje u visini do 50% opravdanih troškova projektne aktivnosti bez PDV, a u maksimalnom iznosu do 1.000.000,00 dinara.
Ukupan budžet Programa iznosi 30.000.000,00 dinara.
Krajnji rok za završetak ugovorenih aktivnosti i realizaciju plaćanja u okviru odobrenog projekta je 9 meseci od dana potpisivanja ugovora sa RAS.
Opravdani troškovi su troškovi koji su stvarno nastali od strane Odabranog korisnika, pod uslovom:
1) da su nastali tokom realizacije projekta;
2) da su navedeni u ponudi/predugovoru/ugovoru Isporučioca;
3) da su neophodni za implementaciju aktivnosti projekta;
4) da su merljivi i da se evidentiraju, a prema važećim računovodstvenim standardima;
5) da su razumni u skladu sa zahtevima finansijskog upravljanja, posebno u pogledu ekonomičnosti i efikasnosti;
6) da se navedeni troškovi ne pokrivaju iz nekih drugih izvora finansiranja (ne sme doći do duplog finansiranja).
Pod opravdanim troškovima u okviru podržanih aktivnosti podrazumevaju se sledeći troškovi kao rezultat za sledeće aktivnosti:
• Za poboljšanje postojećih i razvoj novih tehnoloških procesa priznaju se troškovi:
- izrade tehničko/tehnološke dokumentacije;
- izrade dokumentacije tehničkog rešenja;
- izrade studije izvodljivosti uvođenja novog tehnološkog procesa.
• Za poboljšanje postojećih i razvoj novih proizvoda priznaju se troškovi:
- izrade tehničke dokumentacije za proizvod;
- izrade prototipa proizvoda;
- testiranja/ispitivanja prototipa proizvoda.
Za izradu prototipa i testiranje/ispitivanje mogu se priznati i troškovi materijala i troškovi korišćenja opreme koji ne mogu da budu viši od 30% vrednosti aktivnosti iz ponude/predugovora/ugovora.
Navedeni troškovi moraju biti predstavljeni u sledećem obliku:
- troškovi radne snage – cena ekspert sata i broj potrebnih sati;
- troškovi materijala – jedinična cena materijala i količina potrebnog materijala;
- troškovi korišćenja opreme – cena korišćenja opreme po danu i broj potrebnih dana.
• Za unapređenje postojećeg procesa proizvodnje priznaju se troškovi:
- izrade konstruktivne dokumentacije specijalizovanih alata, pribora i sredstava za rad;
- izrade novih metodologija organizacije poslovanja koje omogućavaju kontinuirano poboljšanje proizvodnih procesa.
• Za otkup prava na domaći patent/mali patent i patentnu dokumentaciju priznaju se troškovi:
- otkupa prava intelektualne svojine.
Bespovratna sredstva se ne mogu koristiti za:
1) zaostale obaveze po osnovu taksi i poreza, zajmova i rata za otplatu kredita;
2) troškove garancija, polisa osiguranja, kamata, troškova bankarskog poslovanja, kursnih razlika;
3) kazne, finansijske kazne i troškovi sudskog postupka;
4) carinske troškove;
5) troškove prinudne naplate;
6) PDV;
7) otkup prava na patent čiji je nosilac prava ujedno i član društva ili preduzetnik, odnosno zakonski zastupnik privrednog subjekta.
1. Prijava projekta - Obrazac 1 (popunjena, potpisana i overena Prijava);
2. Izjava Podnosioca prijave o prihvatanju uslova za dodelu sredstava - Obrazac 2 (potpisana i overena);
3. Izjava o dodeljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis državna pomoć) - Obrazac 3 (potpisana i overena);
4. Kontrolna lista – Obrazac 5;
5. Uverenje nadležne poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) do datuma objavljivanja Javnog poziva (uverenje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja Javnog poziva) - original ili overena kopija od strane nadležnog organa overe;
6. Finansijska dokumentacija:
6.1. za MMSPP koja vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva: Bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj za 2016. godinu – Kopija Potvrde o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za 2016. godinu izdata od APR. Ukoliko Podnosilac prijave nije dobio Potvrdu o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za 2016. godinu dostaviti bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj za 2016. godinu, potpisane i overene od strane lica odgovornog za sastavljanje finansijskog izveštaja i pismenu izjavu zakonskog zastupnika pravnog lica/preduzetnika o verodostojnosti i istovetnosti primerku koji je dostavljen APR na konačnu obradu;
6.2. za preduzetnike koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva: Bilans uspeha za 2015. i 2016. godinu, M-4K za 2015 i 2016. godinu i Izjavu o prosečnom broju zaposlenih za 2015 i 2016. godinu - Obrazac 4.
Ukoliko je Podnosilac prijave u jednoj od godina za koju se podnosi finansijska dokumentacija vodio poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva, a u drugoj po sistemu dvojnog knjigovodstva, potrebno je dostaviti dokumentaciju pod rednim brojem 6.1. i 6.2. a u skladu sa načinom vođenja poslovnih knjiga u toj godini.
7. Ponuda/predugovor/ugovor Isporučioca za predloženu aktivnost, overena i potpisana od strane Isporučioca, koja sadrži jasno definisan predmet i obim aktivnosti, rok realizacije i cenu usluga izraženu u dinarima i prikazanim PDV;
8. Ukoliko se u okviru projektne aktivnosti „Poboljšanje postojećih i razvoj novih tehnoloških procesa“, konkuriše za poboljšanje postojećih tehnoloških procesa, uz prijavu priložiti i dokument kojim se opisuje prethodno stanje istog;
9. Ukoliko se u okviru projektne aktivnosti „Poboljšanje postojećih i razvoj novih proizvoda“, konkuriše za poboljšanje postojećih proizvoda, uz prijavu priložiti i opis tehničkih karakteristika i fotografiju postojećeg proizvoda;
10. Ukoliko se konkuriše za aktivnost „Unapređenje postojećeg procesa proizvodnje“, uz prijavu priložiti i opis tehničkih karakteristika i dokument kojim se opisuje prethodno stanje istog;
11. Ukoliko se konkuriše za aktivnost „Otkup prava na domaći patent/mali patent i patentnu dokumentaciju“, uz prijavu dostaviti odgovarajući dokument kojim se dokazuje da je patent/mali patent registrovan;
12. Ukoliko se kao Isporučilac angažuje konsultantska kuća, potrebno je dostaviti i referenc listu i radnu biografiju lica angažovanog za realizacuju projekta.
RAS zadržava pravo da, ukoliko je potrebno, zatraži dodatnu dokumentaciju od Podnosioca prijave, ali samo za kompletne podnete prijave.
Prijave sa svim pratećim obrascima i dokumentacijom se podnose lično ili preporučenom poštom Regionalnim razvojnim agencijama sa naznakom: Prijava na javni poziv za učešće po Programu podrške inovativnim MMSPP u 2017. godini.
Spisak Regionalnih razvojnih agencija sa kontaktima možete pogledati OVDE.
Javni poziv će trajati 60 dana od dana objavljivanja i to do 05.05.2017. godine.
Javni poziv, Uputstvo i drugi prateći obrasci dostupni su i u štampanom obliku u RRA.
Za detaljnije informacije možete se obratiti RAS elektronskim putem na: inovativnost@ras.gov.rs.
Obrazac 2 - Izjava podnosioca prijave o prihvatanju uslova za dodelu sredstava
Obrazac 3 - Izjava o dodeljenoj drzavnoj pomoci male vrednosti
Obrazac 4 -Prosečan broj zaposlenih u 2015 i 2016.g. za prosto knjigovodstvo
Obrazac 6 - Zahtev za refundaciju
Obrazac 7 - Završni izveštaj o realizaciji projektne aktivnosti